fredag 15 juni 2012

Euforia!

Efter frukost drar vi ut våra Harley ur förtältet...
kollar låsen på väskorna...
tändning...
start...
ett språk öppnar sig...
talar till varje fiber i kroppen...
inte många sekunders varmkörning;
Den gamla landsvägsbron vid Tobisvik
minns med avsmak ett uppträde av en, förmodligen avundsjuk, gubbe för ett par somras sen...
Han var rätt ensam och är historia nu...
men ändå...
Ut på stora vägen...
tar kustvägen ner utefter Österlenkusten...
Euforia!
sceneriet ut mot havet söder om Simrishamn...
dofterna...
ramslök... jordgubbar... grönsaksland...
söta ettriga slingor ur våt ängsmark...
jag är kanske inte helt ETT med maskinen...
men en långtgående symbios ger förhållandet puls och energi...
Euforia!
En bit av Livets Mening!

För övrigt pågår Europas största religiösa högtid nu!
Fotbolls-EM!
Med MannheimerTengbyterminologi försöker jag ha kollnivå:
torsk mot Ukraina. Inte bra...
England denna afton; förlust? Inte bra alls...

för övrigt...
känner jag mig otroende för denna högtid...
men det är värre än att svära i kyrkan...
det verkar inte vara så farlígt det heller förresten..
i vårt totalt sekulariserade och framför allt: avkristnade land.
Förlåt alla svenskar om prästen ber välsigelse över era barn...
men det går kanske bort om ni tar ett allvarligt samtal om det!

Jag för min del har större respekt för kristendomens kärna, stjärna och hjärta än hela det svenska fotbollslandslaget.
Sen vill jag också att de vinner! Självklart!
Euforia!

Nejminsann
En annan avgud stavar jag och hustrun nu på...
LCHF
Det är inte hebreiska där man ska stoppa in vokaler emellan..
det betyder att jag med gott samvete får äta vispgrädde, fet yoghurt och krämig skagenröra.
Det gör jag gärna...

Det är dags att ta fram brieosten...
mmm

TV-tablån ger fotboll på de flesta kanaler...
Blir svårt att välja i afton...
Kanske en Clintan...
eller Bruce Willis... Sean Connery...
åsså en bit brie...
Fredagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar